Personale cu deficienţă de vedere pot folosi tasta M pentru a accesa meniul de navigatie rapida - acesta le va permite sa acceseze sectiunile cele mai importante ale site-ului folosind doar tastatura. Pentru a accesa o pagina cu o descriere simplificata a site-ului - destinata persoanelor cu dizabilitati cognitive si neurologice - va rugam sa urmati acest link.
Pentru asigurarea interpretului mimico - gestual exista aplicatia "Voci pentru maini" ce poate fi accesat utilizand internetul la adresa: https://www.vocipentrumaini.ro/

Consiliul Judetean Bihor

Direcția generală de asistență socială și protecția copilului

Oradea, str.Feldioarei, nr.13, Tel.0359-409286, 0359-409285, 0259-476371,0259-476372, E-mail. dgaspcbh@rdsor.ro
Ajută-i pe alții să reușească singuri.
Protectia datelor cu caracter personal in cadrul DGASPC Bihor
Romana Magyar English
  Francais Deutch
Comisia de Protectie a Copilului
Comisia de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap
Harta Servicii Sociale
Asistenti maternali profesionisti
Adoptii
Donatii, sponsorizari si voluntariat
Documente spre consultare
Anunturi
Sediul Direcția generală de asistență socială și protecția copilului
Telefonul copilului 983

Telefon

Numar unic national de urgenta 119

Mareste fontul
Micsoreaza fontul
 
 
 
COMPARTIMENTul management de caz PENTRU COPIl in ASISTENTA MATERNALA  

Persoana de contact: Mateaș Anca, Tel. int. 141,
Atributii principale ale Compartimentului:
- evaluarea iniţială, în urma sesizării, a situaţiei şi a nevoilor copilului;
- participare la procesul de identificare a asistentului maternal profesionist potrivit;
- elaborarea recomandării privind măsura plasamentului la asistentul maternal profesionist selectat;
- informarea copilului şi, după caz, a familiei biologice a acestuia cu privire la măsura plasamentului, asistentul maternal profesionist la care va fi plasat copilul, procedurile şi regulamente aplicate, etc;
- coordonarea şi efectuarea evaluării comprehensive a nevoilor copilului pentru care s-a stabilit măsura plasamentului la asistentul maternal profesionist ;
- elaborarea şi revizuirea planului individualizat de protecţie a copilului;
- întocmirea, păstrarea şi actualizarea dosarului personal al copilului;
- monitorizarea situaţiei copilului aflat în plasament la asistentul maternal profesionist şi elaborarea rapoartelor trimestriale privind evoluţia dezvoltării fizice, mentale, spirituale, morale şi sociale a copilului şi a modului în care acesta este îngrijit;
- elaborarea rapoartelor periodice privind verificarea împrejurărilor care au stat la baza stabilirii măsurilor de protecţie specială;
- pregătirea copilului şi a asistentului maternal profesionist în vederea acomodării acestora;
- coordonarea activităţilor privind transferul copilului la domiciliul asistentului maternal profesionist şi elaborarea planului iniţial de acomodare a copilului în noul mediu de viaţă;
- organizarea, coordonarea şi monitorizarea activităţilor în care sunt implicaţi alţi specialişti, atunci când nevoile copilului impun aceste intervenţii;
- coordonarea şi relaţionarea cu unităţile de învăţământ, cu medicii de familie, cabinetele medicale de specialitate şi unităţile sanitare, cu serviciile/instituţiile cu atribuţii de formare profesională şi facilitare a accesului pe piaţa muncii, cu serviciile/instituţiile cu responsabilităţi în domeniul asistenţei sociale, în funcţie de nevoile copiilor îngrijiţi de asistentii maternali profesionisti ;
- facilitarea menţinerii relaţiilor copilului cu familia sa sau cu orice alte persoane relevante pentru viaţa acestuia;
- monitorizarea respectării drepturilor copilului aflat în plasament la asistentul maternal profesionist; prevenirea oricăror posibile forme de abuz, neglijenţă sau exploatare a copilului şi intervenţia de urgenţă, conform legii, în situaţia identificării riscurilor sau cazurilor concrete;
- organizarea şi pregătirea copilului în vederea părăsirii serviciului social de tip familial;
- realizarea pregătirea asistentul maternal profesionist cu privire la nevoile copilului, înaintea plasării acestuia;
- întocmirea convenţiei de plasament;
- participare la elaborarea planului anual de formare iniţială şi de instruire a asistentului maternal profesionist;
- acordarea de sprijin asistentul maternal profesionist la orice solicitare a acestora cu privire la asigurarea condiţiilor optime pentru creşterea şi îngrijirea copilului aflat sub măsura plasamentului;
- participare la programe de formare profesională, în funcţie de nevoile de formare identificate de supervizor şi coordonatorul serviciilor sociale de tip familial.
Beneficiari:
- copiii cu vârsta cuprinsă între 0-3 ani părăsiţi în unităţile sanitare de pe teritoriul judeţului,
-copiii abuzaţi, neglijaţi,
- copiii cu dizabilităţi sau infectaţi HIV/SIDA, separaţi temporar sau definitiv de părinţii lor şi, faţă de care a fost instituită o măsură de protecţie specială la asistent maternal profesionist