|
COMISIA DE EXPERTIZA A PERSOANELOR ADULTE CU HANDICAP |
|
PREZENTARE C.E.P.H.A
Comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap
Comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, se organizează şi functionează ca organ de specialitate, fără personalitate juridică, al consiliului judeţean.
Membrii Comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap au fost numiţi prin Hotărârea Consiliului Judeţean Bihor nr. 131/23.05.2023.
Date de contact:
Dr. Marc Anamaria – preşedinte comisie, medic primar în specialitatea medicină de familie tel. 0259/476371 int. 158
ATRIBUTII C.E.P.H.A
Comisia de evaluare a persoanelor adulte are următoarele atribuţii:
1). Stabileşte încadrarea adultului în grad de handicap şi emite certificatele de încadrare (neîncadrare în grad de handicap).
Certificatele de încadrare în grad de handicap pot fi contestate, în 30 zile calendaristice de la data comunicarii, la Comisia superioara de evaluare a persoanelor adulte cu handicap.
2). Stabileşte, după caz, orientarea profesională a adultului cu handicap:
În exercitarea atribuţiilor privind orientarea profesională a unei persoane adulte cu handicap, comisia eliberează certificate de orientare profesională.
În vederea obţinerii certificatului de orientare profesională, persoana cu handicap va depune o cerere în acest sens la primăria din localitatea în a cărei rază de teritorială îşi are domiciliul/reşedinţa sau la Registratura Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Bihor, care o va transmite în termen de 5 zile lucrătoare, respectiv 24 ore la Serviciul de evaluare complexă a persoanelor adulte cu handicap.
3).Stabileşte măsurile de protecţie a adultului cu handicap, în condiţiile legii. Comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap poate stabili următoarele măsuri de protecţie a persoanelor adulte cu handicap.
- admiterea în centre rezidenţiale sau de zi;
- plasarea la asistent personal profesionist;
- acordarea de servicii sociale la domiciliu, acolo unde este cazul.
În vederea admiterii în centre publice rezidenţiale sau de zi, persoana cu handicap ori reprezentantul legal al acestuia va depune şi se va înregistra o cerere în acest sens la registratura Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Bihor sau la primăria în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul sau reşedinţa persoana cu handicap, primăria urmând să o transmită în termen de maximum 5 zile lucrătoare, la Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Bihor, însoţită de următoarele documente:
- în cazul admiterii în centre rezidenţiale pentru persoane adulte cu handicap si plasarii la asistent personal profesionist:
- Copie de pe certificatul de încadrare în grad de handicap;
- Acte de identitate ale solicitantului - copie B.I./C.I./C.P., copie certificat de naştere;
- Copie certificat de naştere, de căsătorie sau deces al aparţinătorului, sentinţă de divorţ ;
- Acte doveditoare ale veniturilor persoanei asistate - decizie de pensionare, cupon de pensie, ajutoare sociale/speciale;
- Carte de identitate şi acte doveditoare ale venitului net al membrilor familiei (soţ/soţie, fraţi, surori, fiu, fiică, mamă, tată, după caz): adeverinţă de venit net de la locul de muncă/cupon de pensie/adeverinţă de venit eliberată de Administraţia Finanţelor Publice Bihor (după caz).
- Documente doveditoare a situaţiei locative (copia contractului locuinţei, a contractului de vânzare – cumpărare, copia actului de donaţie, copia actului de moştenire, copia contractului de închiriere);
- Anchetă socială – efectuată de primăria de domiciliu care va cuprinde date complete şi detaliate referitoare la petent şi toate rudele de gr. I indiferent de domiciliul acestora şi a veniturilor nete ale acestora;
- În caz că persoana solicitantă nu se poate reprezenta singură şi este reprezentată de altcineva, se va ataşa o copie după dispoziţia de curator a reprezentantului legal;
- Dovada eliberată de serviciul specializat al primăriei în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul sau reşedinţa persoana cu handicap, prin care atestă că acesteia nu i s-a putut asigura protecţia şi îngrijirea la domiciliu sau în cadrul altor servicii din comunitate;
- Adeverinţă eliberată de primăria din raza dumneavoastră de domiciliu/de reşedinţă, din care rezultă obligaţia ca, în termen de 24 luni de la data admiterii, beneficiarul să fie transferat în comunitatea de domiciliu sau de reşedinţă şi să i se asigure accesul la un serviciu social din comunitate (doar in cazul admiterii in centre rezindetiale pentru persoane adulte cu handicap);
- Investigaţii paraclinice: analize de sânge: HIV/SIDA, VDRL, Ag Hbs şi Ac. anti HVC, radioscopie toracică, examen psihologic după caz, adeverinţă de la medicul de familie cu antecedentele personale patologice;
- Dosar cu şină;
- . Date de contact/ Telefon nr.
b) în cazul admiterii în centre de zi pentru persoane adulte cu handicap:
1. Cerere;
2. Copie act identitate ale solicitantului – copie BI/CI;
3. Copie certificat de naştere, sau deces al aparţinatorului;
4. Copie certificat de încadrare în grad de handicap;
5. Acte doveditoare ale veniturilor (adeverinţă de venit, cupon pensie, ajutoare sociale/speciale);
6. Ancheta socială;
7. Adeverinţă de la medicul de familie cu antecedentele personale patologice.
c) în vederea acordării de servicii sociale la domiciliu prin echipa mobilă:
1. Cerere
2. Copie după buletin/ carte de identitate;
3. Copie de pe certificatul de încadrare în grad de handicap;
4. Adeverinţă de venit- decizie de pensionare, cupon de pensie, ajutorare sociale/speciale;
5. Anchetă socială;
6. Adeverinţă de la medicul de familie cu antecedentele personale patologice;
7. Recomandare de la medicul specialist pentru servicii de recuperare la domiciliu (după caz);
4) Reevaluează periodic sau la sezizarea direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului judeţene, încadrarea în grad de handicap, orientarea profesională, precum şi celelalte măsuri de protecţie a adulţilor cu handicap.
5) revocă sau înlocuieşte măsura de protecţie stabilită , în condiţiile legii, dacă împrejurările care au determinat stabilirea acesteia s-au modificat;
6) îl informează pe adultul cu handicap sau pe reprezentantul legal al acestuia cu privire la măsurile de protecţie stabilite;
7) promovează drepturile persoanelor cu handicap în toate activităţile pe care le întreprind.
COMPONENTA C.E.P.H.A
COMPONENTA COMISIEI DE EVALUARE A PERSOANELOR ADULTE CU HANDICAP
Membrii Comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap au fost numiţi prin Hotărârea Consiliului Judeţean Bihor nr. 209/27.07.2023 privind modificarea componentei Comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap Bihor.
Dr. Marc Anamaria – preşedinte comisie, medic primar în specialitatea medicină de familie.
Membrii:
Dr. Perianu Dan-Mircea - Medic primar MF
Negrut Delia - Psiholog
Gherman Lavinia-Ioana - Asistent social
Platon Angelica - Reprezentant O.N.G.
Marioara Carmen Soltanel - Jurist
FUNCTIONARE C.E.P.H.A
FUNCTIONARE CEPAH
LEGEA 448/2006, actualizata 2020, privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap.
HOTĂRÂRE Nr. 430/2008 din 16 aprilie 2008 pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea şi funcţionarea comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap.
COMPARTIMENTUL DE EVALUARE COMPLEXA A PERSOANELOR ADULTE CU HANDICAP
CO N S I L I U L J U D E Ţ E A N B I H O R
DIRECŢIA GENERALĂ DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ ŞI PROTECŢIA COPILULUI BIHOR
SERVICIUL DE EVALUARE COMPLEXĂ HANDICAP
COMPARTIMENTUL DE EVALUARE COMPLEXA A PERSOANELOR ADULTE CU HANDICAP
România, jud. Bihor, Mun. Oradea, str. Feldioarei nr.13
Tel. 0259-476371, 0259-476372, Fax 0259-434337, 0259447435
email: dgaspcbh@rdsor.ro; web: www.dgaspcbihor.ro
Activitatea CECPAH BH se desfășoară sub coordonarea, îndrumarea și controlul directorului general adjunct al DGASPC BH.
Date de contact:
Șef SECH: Tepele Livia
Telefon : 0259 476 371 int.158
Adresa de email CECPAH: sec_adulti_bh@dgaspcbihor.ro
Telefon CECPAH: 0731-137264, 0723-135446, 0731-137291.
Programul de lucru cu publicul
Luni - Joi - între orele 8.00 - 14.00
Locația: Oradea, str. Feldioarei nr.13, în clădirea a doua din curte, parter.
Depunerea dosarelor: se realizează personal la ghișeu - sediul DGASPC- clădirea a doua din curte, parter sau transmiterea prin poștă de către primăria de domiciliu a persoanei.
Termen de soluționare a cererii: în 60 de zile de înregistrarea dosarului, dacă este complet.
Documentele necesare în vederea evaluării complexe și a propunerii gradului de handicap, realizate de către Compartimentul de evaluare complexă a persoanelor adulte cu handicap, sunt următoarele:
- cerere-tip de evaluare complexă;
- copie după documentele de identitate în 2 exemplare și în original;
- documente medicale :
- referat privind situaţia medicală prezentă, întocmit de medicul specialist (în funcție de afecțiunea invalidantă);
- scrisoare medicală-tip de la medicul de familie, original (în situaţia primei prezentări la C.E.C.P.A.H. sau în cazul persoanelor nedeplasabile);
- copie bilete de ieşire din spital;
- investigații paraclinice, în funcție de afecțiunea invalidantă;
- ancheta socială efectuată de serviciul social specializat din cadrul primăriei de domiciliu sau reședința persoanei cu handicap;
- adeverinţă din care să rezulte calitatea de salariat (în cazul salariaților, copie a deciziei de pensionare și, respectiv ultimul cupon de pensie, în cazul pensionarilor; adeverinţă conform căreia persoana nu are nici un venit, eliberată de Administrația Județeană a Finanțelor Publice Bihor (în cazul persoanelor fără venituri).
- adeverință de școlarizare (pentru cei care frecventează o formă de învățământ);
- ultimul certificat de încadrare în grad și tip de handicap (în cazul reevaluărilor);
În cazul persoanelor nedeplasabile: evaluarea complexă se va efectua la domiciliul/reşedinţa persoanei în cauză, în baza scrisorii medicale completate de medicul de familie şi a anchetei sociale.
Compartimentul de evaluare complexă a persoanelor adulte cu handicap are urmatoarele atributii:
- efectuează evaluarea/reevaluarea complexă a adultului, la sediul propriu sau la domiciliul persoanei;
- întocmeşte raportul de evaluare complexă pentru fiecare persoană evaluată;
- recomandă sau nu recomandă încadrarea, respectiv menţinerea încadrării în grad şi tip de handicap a unei persoane, precum şi programul individual de reabilitare şi integrare socială a acesteia;
- avizează planul individual de servicii al persoanei cu handicap întocmit de managerul de caz,
- evaluează îndeplinirea condițiilor necesare pentru atestarea ca asistent personal profesionist, întocmește raportul de evaluare complexă și face recomandări comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap;
- recomandă măsurile de protecţie a adultului cu handicap, în condiţiile legii;
- asigură realizarea demersurilor privind reevaluarea persoanelor adulte cu handicap, la solicitarea D.G.A.S.P.C. sau a Comisiei Superioare de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap
Certificatul de încadrare în grad și tip de handicap este emis de către Comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap Bihor.
Legislatie:
* LEGEA 448/2006, actualizata 2020, privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap;
* HOTĂRÂRE Nr. 268 din 14 martie 2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap;
* ORDIN nr. 2.298 din 23 august 2012 privind aprobarea Procedurii-cadru de evaluare a persoanelor adulte în vederea încadrării în grad şi tip de handicap;
* HOTĂRÂRE Nr. 430/2008 din 16 aprilie 2008 pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea şi funcţionarea comisiei de evaluare a persoanelor adulte cu handicap;
|
|
|
|