Personale cu deficienţă de vedere pot folosi tasta M pentru a accesa meniul de navigatie rapida - acesta le va permite sa acceseze sectiunile cele mai importante ale site-ului folosind doar tastatura. Pentru a accesa o pagina cu o descriere simplificata a site-ului - destinata persoanelor cu dizabilitati cognitive si neurologice - va rugam sa urmati acest link.
Pentru asigurarea interpretului mimico - gestual exista aplicatia "Voci pentru maini" ce poate fi accesat utilizand internetul la adresa: https://www.vocipentrumaini.ro/

Consiliul Judetean Bihor

Direcția generală de asistență socială și protecția copilului

Oradea, str.Feldioarei, nr.13, Tel.0359-409286, 0359-409285, 0259-476371,0259-476372, E-mail. dgaspcbh@rdsor.ro
Ajută-i pe alții să reușească singuri.
Protectia datelor cu caracter personal in cadrul DGASPC Bihor
Romana Magyar English
  Francais Deutch
Comisia de Protectie a Copilului
Comisia de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap
Harta Servicii Sociale
Asistenti maternali profesionisti
Adoptii
Donatii, sponsorizari si voluntariat
Documente spre consultare
Anunturi
Sediul Direcția generală de asistență socială și protecția copilului
Telefonul copilului 983

Telefon

Numar unic national de urgenta 119

Mareste fontul
Micsoreaza fontul
 
 
COMPARTIMENTUL MANAGEMENT DE CAZ PENTRU COPIL IN PLASAMENT LA FAMILII/PERSOANE

Persoana de contact: Haţegan Lăcrimioara, Tel. 0259476371 int. 147/0731137260
      Plasamentul la o persoana sau familie de plasament (pe langa asistentul maternal profesionist) este o alternativa de a oferi unui copil aflat în dificultate  posibilitatea de a creşte şi de a se dezvolta într-un mediu familial, securizant, avand scopul integrarii in societate.

Cine poate fi o persoana/ familie de plasament?

  • persoana care are capacitate deplină de exerciţiu, a implinit varsta minima de 18 ani si are domiciliul in Romania
  • depune o cerere la direcţia generală de asistenţă socială şi protecţia copilului judeţeană, în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul şi este evaluată de către direcţia generală, cu privire la garanţiile morale şi condiţiile materiale pe care trebuie să le îndeplinească pentru a primi un copil în plasament

Cine nu poate fi o persoana/ familie de plasament?

  • persoana care suferă de boli cronice, certificate de medicul de familie, care ar putea pune în pericol starea de sănătate a copilului;
  • a consimţit la adopţia propriului copil;
  • suferă de boli psihice, este dependentă de alcool, droguri sau alte substanţe psihotrope;
  • este decăzută din drepturile părinteşti prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă sau i-au fost interzise drepturile părinteşti ca pedeapsă complementară;
  • a suferit o condamnare prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă, pentru săvârşirea cu intenţie a unor infracţiuni contra persoanei, infracţiuni care aduc atingere unor relaţii privind convieţuirea socială sau cele care aduc atingere înfăptuirii justiţiei;
  • are un copil care beneficiază sau a beneficiat de o măsură de protecţie specială pentru motive imputabile părinţilor, cum ar fi abuzul, neglijarea sau orice formă de violenţă exercitate asupra copilului, cerşetoria etc.;
  • a depus cerere de eliberare a atestatului de adoptator/familie adoptatoare, cu excepţia situaţiei în care persoana sau familia face parte din familia extinsă;
  • locuieşte în fapt sau locuieşte şi gospodăreşte împreună cu părinţii copilului/copiilor pentru care urmează să se aplice măsura plasamentului, cu excepţia situaţiei în care mama este minoră, părinţii sunt persoane cu dizabilităţi sau suferă de boli psihice;
  • a fost asistent maternal şi i s-a retras atestatul din motive imputabile lui;
  • exercită temporar autoritatea părintească cu privire la persoana copilului, pe durata lipsei părinţilor, conform prevederilor art. 105 alin. (3) din Legea nr. 272/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

    Persoana sau familia menţionată care solicită plasamentul unui copil, depune o cerere de evaluare (formular tip) la direcţia generală în a cărei rază administrativ-teritorială îşi are stabilit domiciliul. Cererea va fi solutionata in termen de 60 de zile de la data inregistrarii.
Cererea va cuprinde, în mod obligatoriu, motivele pentru care doreşte să se ocupe de creşterea şi îngrijirea copilului separat temporar de familia sa.
La cererea de evaluare vor fi anexate:
a) copii de pe actele de stare civilă ale solicitantului;
b) o scurtă prezentare a persoanelor cu care locuieşte solicitantul, în care să se menţioneze numele, prenumele şi data naşterii acestora, precum şi, după caz, gradul lor de rudenie cu solicitantul;
c) adeverinţă eliberată de medicul de familie, care să prezinte o evaluare completă a stării de sănătate a solicitantului şi a persoanelor menţionate la lit. b);
d) aviz psihologic;
e) certificat de cazier judiciar al solicitantului şi al persoanelor cu care acesta locuieşte;
f) copie de pe titlul de proprietate, contractul de închiriere sau orice alt document care atestă dreptul de proprietate ori, după caz, folosinţă;
g) declaraţie pe propria răspundere cu privire la faptul că nu se află în una dintre situaţiile prevăzute mai sus (pentru persoana/familia care nu poate lua un copil in plasament).
        Beneficiari:

copiii cu vârsta cuprinsă între 0-3 ani părăsiţi în unităţile sanitare de pe teritoriul judeţului, copiii abuzaţi, neglijaţi, copiii cu dizabilităţi sau infectaţi HIV/SIDA, copii care, in vederea protejarii intereselor lor, nu pot fi lasati in grija parintilor din motive neimputabile lor, copii separaţi temporar sau definitiv de părinţii lor şi, faţă de care a fost instituită o măsură de protecţie specială la o persoana/familie de plasament