Coordonator compartiment – Hexan Olimpia (interior 140)
Atribuțiile compartimentului:
- cunoaste, respecta si asigura aplicarea Ordinului 1218/2019 pentru aprobarea Standardelor specifice minime obligatorii de calitate privind aplicarea metodei managementului de caz in protectia persoanelor adulte cu dizabilitati;
- contribuie la revizuirea periodica a metodologiilor/instrumentelor de lucru pentru serviciile de asistenta sociala destinate adultilor cu dizabilitati, in functie; de modificarile legislative, dinamica serviciilor, propunerile personalului de specialitate;
- promoveaza si asigura respectarea drepturilor persoanelor cu dizabilitati sau a celor aflate in dificultate;
- indruma si monitorizeaza activitatea serviciilor destinate persoane adulte cu dizabilitati, organizate ca centre rezidentiale, locuinte protejate, centre de zi, servicii de ingrijire la domiciliu, servicii in comunitate, conform standardelor minime obligatorii de calitate aplicabile pentru fiecare tip de serviciu social;
- elaboreaza documentatia privind licentierea serviciilor sociale pe care le monitorizeaza;
- aplica masurile de interventie la sesizarile primite cu privire la situatiile de criza in care se gasesc persoanele adulte cu dizabilitati;
- colaboreaza cu Serviciul de Evaluare Complexa Handicap, Compartimentulul de Evaluare Complexa a Persoanelor Adulte cu Handicap in vederea admiterii unei persoane cu dizabilitati intr-un centru rezidential/centru de zi/serviciu de ingrijire la domiciliu;
- coordoneaza activitatile de asistenta sociala si protectie speciala desfasurate in interesul superior al adultului cu dizabilitati;
- realizeaza actualizarea permanenta a bazei de date cu informatiile privind beneficiarii de servicii sociale institutionalizati;
- realizeaza documentatia necesara pentru desemnarea managerului de caz pentru persoanele adulte cu dizabilitati care au nevoie/beneficiaza de o masura de protectie;
- reevalueaza, conform legii sau ori de cate ori este necesar, imprejurarile care au stat la baza asistarii beneficiarilor si propune metinerea, modificarea sau incetarea acestora;
- intocmeste contracte de acordare servicii sociale pentru toti beneficiarii de servicii sociale admisi in cadrul unitatilor de asistenta sociala/servicii sociale din structura D.G.A.S.P.C. Bihor;
- intocmeste angajamentele de plata in cazul beneficiarilor care sunt obligati sa achite lunar o contributie de intretinere si a caror venituri se modifica dupa admiterea in centru, pe baza calculelor efectuate de Serviciul financiar - Contabilitate;
- asigura tranzitia tanarului cu dizabilitati din sistemul de protectie a copilului in sistemul de protectie a persoanei adulte cu dizabilitati, in baza nevoilor individuale identificate ale acestuia;
- avizeaza Planurile personalizate/Planurile personale de viitor pentru persoanele institutionalizate;
- coordoneaza, monitorizeaza si evaluaeaza/reevalueaza indeplinirea obiectivelor pe termen scurt, mediu si lung, precum si a masurilor luate in legatura cu adultul cu dizabilitati, prevazute in Planurile personalizate/Planurile personale de viitor;
- asigura monitorizarea lunara, permanenta, a evolutiei beneficiarilor de servicii sociale, inclusiv din punct de vedere al securitatii, integritatii fizice si psihice a acestora;
- acorda asistenta si sprijin pentru exercitarea dreptului la libera exprimare a opiniei persoanei adulte cu dizabilitati;
- contribuie la dezvoltarea si realizeaza monitorizarea activitatii retelei de asistenti personali profesionisti;
- asigura respectarea si implementarea standardelor de control intern/managerial, conform actelor normative in vigoare, la nivelul compartimentului; colaboreaza cu celelalte compartimente din cadrul Directiei pentru indeplinirea corespunzatoare a atributiilor, precum si pentru respectarea drepturilor persoanelor adulte cu dizabilitati;
- contribuie la realizarea obiectivelor pe termen scurt, mediu si lung, prevazute in Strategia Directiei, referitoare la restructurarea, organizarea si dezvoltarea, respectiv contractarea serviciilor sociale pentru adulti cu dizabilitati, dupa aprobarea acesteia;
În structura DGASPC Bihor funcționează următoarele tipuri de servicii sociale destinate persoanelor adulte cu dizabilități:
1. Centre de îngrijire și asistență;
2. Centre de abilitare și reabilitare;
3. Locuințe minim și maxim protejate;
Persoanele adulte cu dizabilităţi care solicită admiterea într-un centru rezidențial trebuie să îndeplinească următoarele cerinţe:
- persoana are domiciliul pe raza administrativ-teritorială a județului Bihor:
- nu se poate gospodări singură, fiind dependentă de serviciile sociale;
- nu are întreținători legali sau aceștia nu pot să-i asigure protecția și îngrjirea datorită stării de sănătate sau situației economice și a sarcinilor de familie;
- nu realizează venituri sau acestea sunt insuficiente pentru asigurarea unui trai decent în comunitate;
- nu are locuință;
- necesită îngrijire medicală și supraveghere permanentă, care nu poate fi acordată la domiciliu.
Tipuri de servicii acordate persoanelor adulte cu dizabilități din comunitate şi condiţiile pe care acestea trebuie să le îndeplinească:
1. Servicii sociale la domiciliu prin echipa mobilă
Criterii de eligibilitate pentru admiterea în centru:
Persoanele adulte cu dizabilităţi care solicită admiterea în centru trebuie să îndeplinească următoarele cerinţe:
- persoana are domiciliul pe raza administrativ-teritorială a județului Bihor;
- necesită îngrijire medicală şi recuperare la domiciliu, conform programului individual de integrare şi reabilitare socială.
2. Servicii acordate în Centre de servicii de recuperare neuromotorie de tip ambulatoriu pentru persoane adulte cu dizabilitati
Criterii de eligibilitate pentru admiterea în centru:
Persoanele cu dizabilităţi care solicită admiterea în centru trebuie să îndeplinească următoarele cerinţe:
- să deţină certificat de încadrare în grad de handicap;
- să aibă vârsta de peste 18 ani;
- să aibă domiciliul în judeţul Bihor.
- să necesite recuperare medicală neuromotorie, conform programului individual de reabilitare si integrare sociala.
3. Servicii acordate în Centre de zi
Criterii de eligibilitate pentru admiterea în centru:
Persoanele cu dizabilităţi care solicită admiterea în centru trebuie să îndeplinească următoarele cerinţe:
- persoana are domiciliul pe raza administrativ-teritorială a județului Bihor;
- se află în îngrijirea familiilor/trăiesc independent;
- beneficiază de servicii de tip locuință protejată;
- este în asistență la asistent personal sau la asistent personal profesionist
Serviciul social Asistent Personal Profesionist
Scopul serviciului social Asistent Personal Profesionist este de a asigura îngrijirea și protecția la asistentul personal profesionist al persoanei cu handicap grav sau accentuat, pentru care Comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap Bihor a emis decizia de stabilire a măsurii de protecție la asistentul personal profesionist.
Adresabilitatea activităţilor, puse la dispoziţie de către serviciul social Asistent Personal Profesionist, este îndreptată către persoanele adulte cu dizabilităţi grave și accentuate, care domiciliază legal pe raza județului Bihor, şi care deţin Certificat de încadrare în grad de handicap în termen de valabilitate și PIRIS.
Serviciul social Asistent Personal Profesionist este un serviciu social acordat în comunitate, organizat ca serviciu de îngrijire la domiciliu pentru persoane cu dizabilităţi.
Capacitatea serviciului social este de 5 asistenți personali profesioniști.
Beneficiarii serviciilor sociale acordate de Asistent Personal Profesionist sunt persoanele adulte cu handicap grav sau accentuat, care dețin certificat de încadrare în grad de handicap în termen de valabilitate, care nu dispun de spaţiu de locuit, nu realizează venituri ori realizează venituri de până la nivelul salariului mediu pe economie.
Persoanele adulte cu dizabilităţi care solicită admiterea la Asistentul Personal Profesionist trebuie să îndeplinească următoarele cerinţe:
- să aibă vârsta de peste 18 ani;
- să deţină certificat de încadrare în grad de handicap grav sau accentuat în termen de valabilitate;
- să aibă domiciliul în judeţul Bihor;
- să nu dispună de spaţiu de locuit, nu realizează venituri ori realizează venituri de până la nivelul salariului mediu pe economie.
|